Lekker sportief

Door bewegen worden onze kinderen bewust gemaakt van hun eigen unieke kwaliteiten en karakter. Dat helpt hen meer te bereiken en te ervaren in het leven. Wij hebben een freerun schoolplein en dat kun je zien aan onze Yalp. Kinderen kunnen hier heerlijk klimmen en klauteren. Ook de pannakooi en het hockeyveldje is razend populair.

Met gezonde voeding zit je lekkerder in je vel en daarom vinden wij het heel belangrijk dat kinderen zoveel mogelijk gezonde tussendoortjes en lunch meenemen. Van een gezonde traktatie worden wij ook blij.

Yoga

Als extraatje bieden wij al onze kinderen een yogales aan, geheel binnen het thema. Onze leerkracht van groep 1/2 is tevens onze yogadocente op woensdag. Want als je wilt leren, zul je ook lekker in je vel moeten zitten. Hier leren we kinderen te aarden en elkaar te accepteren.

Buitenlessen en bewegend leren

In de klas hoeven onze kinderen niet te hele dag stil te zitten. Zo hebben wij allerlei activiteiten waarbij ze mogen rondlopen, staanplekken en lezen kan ook lekker liggend in de zitzak. Rekenen en taal kan ook prima buiten! Wij vinden het belangrijk dat kinderen veel buiten zijn en hoe leuk is het om buiten de getallenlijn op te schrijven met bordkrijt of de nieuwe spellingwoordjes!

Sportdag

Elk jaar organiseren wij een sportdag waarbij wij gebruik maken van de sportparken om onze school heen. Ouders helpen hier ook graag bij.

Buitenschoolse sportactiviteiten

Er zijn verschillende buitenschoolse sportactiviteiten waar wij als school ook aan meedoen, zoals het schoolvoetbaltoernooi, schaaktoernooi, schoolschaatsen, avondvierdaagse en nog meer. Want bewegen is gezond, maar ook leuk!

Zwemmen

Onze groepen 5 en 6 gaan 1x in de twee weken zwemmen op woensdag. Ze gaan met de bus naar zwembad 'De Koekoek' in Vaassen.

Gymles

Elke groep gaat minstens 2x in de week gymmen. De groepen 3 t/m 8 gaan naar de PWA-hal tegenover onze school. De groepen 1 en 2 gaan naar het speellokaal in ons eigen gebouw.